HOLDET FOR HELE FAMILIEN

Familieholdet er gymnastikholdet for hele familien på et og samme sted! 😀 Her træner forældre og børn (under 6 år) først fælles sammen, mens ældre børn og søskende træner samme tid i hallen ved siden af Mixspring børn. Fædre og mødre træner herefter på holdets voksenhold, herre- eller damesiden, mens børnene trygt passes og får aftensmad i foreningens klublokale af faste frivillige kræfter. Her er der plads til at bedsteforældre kan byde til med pasning, hvis de lyster – blot giv foreningen et prej omkring sæsonstart 😀

BØRNENE

Drenge og piger fra 0 – 6 år med minimum én forældre på holdet

Familieholdets børnehold er et hold for børn fra 0-6 år med forældre, hvor man laver gymnastik sammen med sit barn. Forældrene deltager således aktivt i børnetræningen (fra 17.00-17.45). Når børnetræningen er færdig, følger man sit barn op i klublokalet, hvor der vil blive serveret aftensmad for børnene. (Der er ikke mad til de voksne). Når børnene er hjulpet i gang, går forældrene ned og træner på dame- eller herreholdet (fra 18.00-19.00), mens vores hjælpetrænere og nogle andre faste frivillige spiser og leger med børnene.

På holdet vil der blive differentieret i bl.a. akrobatik og springbaner, så alle kan lære nyt og udvikle sig gymnastisk. Træningen vil være bygget op af mange små delelementer, som indfører både barnet og forældrene i gymnastikkens verden. Der vil være en fast struktur med bl.a. samme opstart og afslutning hver gang, så disse er genkendelige for barnet og gør det trygt. Derudover vil hver træning bestå af forskellige ”Rim & remser”, ”Sang & bevægelser”, ”Smålege & Akrobatik”, ”Tilegnede gymnastiske bevægelser”, ”Redskabsbane” & ”Afslapning”.

I slutningen af sæsonen vil der være fokus på at træne frem mod vores fælles opvisning, hvor vi bl.a. øver små rytmiske og akrobatiske serier med børnene. For at kunne deltage på ”Familieholdets børnehold” skal minimum 1 af forældrene være aktive på voksenholdet (dame- eller herreholdet). Holdet er således ikke et almindelig forældre/barn hold.

FORÆLDRENE

For alle mødre & fædre, uanset niveau

På ”Familieholdet Damer” arbejder vi med en god kombination af klassisk grundgymnastik, serier og styrketræning. Til hver træning vil der være fokus på at få pulsen op og sved på panden. I løbet af Sæsonen kommer vi til at arbejde med flere forskellige rytmiske serier (med og uden håndredskab), som skal bruges til vores fælles opvisning.

”Familieholdet Herre” er et hold for fædre, hvor det gælder om at hygge sig, imens der laves en god gang fysisk træning. Træningen vil hovedsagelig bestå af en god gang floorball med masser af intensitet. Men der vil også være træninger, hvor der vil blive prøvet kræfter med lidt styrketræning og klassisk spring/rytme gymnastik samt forberedelse til holdopvisningen med resten af familieholdet.

INSTRUKTØRTEAMET

Anne Nørhave
Holdleder

Familieholdet & Mixspring