Generalforsamlingen i Lindholm Gymnastikforening d. 11.02.2024

1. Velkommen

  • Valg af dirigent – Jørn
  • Valg af referant – Gitte 
  • Godkendelse af dagsorden // Godkendt af alle deltager 

2. Beretning fra bestyrelsen

  • Fokuspunkter for sæsonen
    • Økonomi
      • Forventer vi søger nogle flere fonde (Camilla)
      • Forventer at der kommer styr på økonomien
    • Frivillighed, udvalg og instruktør pleje
      • Instruktører møde før sommerferien
    • Promovering af foreningen
    • Sociale arrangement
    • Bestyrelse fortsætter arbejdet med internt samarbejde
      • Uddelegeres noget mere til hele bestyrelsen
      • Spred viden blandt bestyrelsen
      • Gode dagsorden til møder & effektive når vi er her
  • Afslutning af sæson 22/23
    • God afslutning af sidste sæson (22/23)
      • LG Lokalopvisning 2023 var en succes → Vellykket på trods af bump på vejen
        • Stor opbakning
        • Investering i forenings t-shirt → succes
        • Endnu større erfaring viderebragt 
        • Instruktører og hold bidrog – Arbejdet på endnu bedre samarbejde om fælles opvisning 
      • Sommerhold
        • MiniMix Spring blev oprettet – Nyt sammenspil mellem hold
        • MiniMix Spring, Seniorspring & GroveLøjer → Stor tilslutning på alle hold. Akrobatik er også oprettet efter lokalopvisning.
        • Potentiale for nye hold til denne sæson → Sommerhold: Familie/puslingehold & rytme hold?
  • Sæsonen 2023/2024
    • Generelt en rigtig god sæson!
    • Medlemsudvikling
      • Flere medlemmer og flere børnehold
        • 2020: 510 medlemmer
        • 2021: 453 medlemmer
        • 2022: 530 medlemmer
        • 2023: 656 medlemmer
  • Bestyrelse
    • Ny mere bred sammensætning af kompetencer
    • Startet ny opdeling af ansvar via ny indeling i Områder:
      • Bestyrelse. Kommunikation & SoMe. Instruktører. Hold-/Medlemmer. Arrangementer. Faciliteter & redskaber inkl. Halbooking. Samarbejde. Økonomi inkl. Kasserer.
    • Nøgler indsamlet + ny kontrakt indført
    • 2 nye medlemmer efter generalforsamling (juli)
  • Kommunikation
    • Facebook chats
    • Undgå & mindske privat samtaler der går i glemmebogen
    • Mere ensretning af kontaktpersoner (Lindholm og Nordkraft)
      • 1. kontakt & 2. kontakt
      • + Formand inkluderet i alle for strømligning
    • Større promovering
      • Fysisk ved arrangementer
      • Mere fokus på løbende promovering på SoMe
  • Samarbejde
    • Skole
      • Langsomt, men bedre
        • Redskabsaftale
        • Ny samarbejdsaftale om lokaler → Efter 3 år → Nået ende
  • DGI Nordjyllands Aspiranthold
    • Forbedret samarbejde denne sæson → efter vi stod ved at vi ønskede 10% for vores indsats
    • Genansøgt samarbejde → DGI Nordjylland ønsker at vi deler med en anden forening. Ansøgning er sendt afsted 
  • Instruktører
    • Møde før sommerferie → Evaluering
    • Møde inden sæson → Stor tilslutning
      • Sæsonen vigtigste datoer givet her
      • Mødepligt → Ikke den største succes → 1 aflyst møde
      • Kurser → Alle vores unge hjælpere sendt afsted og uddannet
      • Nye instruktørhåndbog → opdateret
    • Instruktører
      • Stor udskiftning. Svært at finde nye til alle de ønskede hold
      • Flere instruktører og hjælpende hænder
        • Familiehold (pasning), Mixspring (instruktører), minispring (hjælpeinstruktører)
      • Hjælpeinstruktører fortsat og næsten alle på kurser. “Tager godt ved”.
  • Hold & medlemmer
    • Sæsonstart september → tilmelding fra august → Succes
    • Flere medlemmer
    • Lodsalg succes – Der kigges på hvilke medlem der har solgt mest og de vil modtag en gave ( fra føtex) 
    • Øvrige børnehold: Lidt omrokering, men også større tilslutning end før. Familiehold får søskendehold tilbage. Ny instruktør sammensætning. Stor deltagelse på alle dele. (Nye bolde). Minispring også godt besøgt med nyt instruktørpar
    • Mangler og arbejder på hold: Hold til junior gymnasterne. Andre og nye holdtyper – Fx. yoga eller ikke gymnastikhold
  • Arrangementer  
    • Fastelavn & Generalforsamling – ud i god tid med indbydelser og reklame
  • Faciliteter & redskaber
    • Opryddet redskabsrum i multihal m/ skole
    • Nyt musikanlæg på vej i begge haller
    • Nye redskaber til multi hal og gymnastiksal på vej

3. Regnskab 2023 // Godkendt at deltager 

  • Gennemgang og godkendelse af regnskab
  • Sara oplyser, at hun har bistået med regnskabet.
    • Noter til regnskab
      • der er blevet arbejdet ud fra et budget for sæsonen, som er blevet overholdt sådan at sidste års store underskud kunne vendes. 
      • der er kommet flere medlemmer, som har givet en øget kontingentindtægt
      • der er blevet kigget på kontingent og priserne for holdene. 
      • bevilling fra to fonde. Spar nord og Aalborg karneval.
      • Foreningens trøjer fra tex tryk er indkøbt gav et godt billede til opvisningen. 
      • fastholder instruktørmøder og juleafslutning. 
      • Kurser til alle vores nye hjælper
      • Alle hold fik t-shirts, så vi fik nogle fede billeder til vores hjemmeside, SOME og facebook 
    • Indkøb i 2023
      • Forenings t-shirt til alle (feb/mar ’23) 33.000 kr. 
      • 15-20 Gymnastikbolde – blå (feb/mar ’23)     900 kr.
      • Førstehjælpskasser
      • 3-delt kile (multihal)   7.368 kr.
      • 20 Tøndebånd – sort (oktober)   3.200 kr.
    • Besparelser efter 2 år med 70.000,- & 100.000,- i underskud på året
      • Udgifter /omkostningsgodtgørelse er reguleret lidt ned / kørselsgodtgørelse er ændret, så det ikke løber løbsk 
      • Aflysninger af lokalet, så vi ikke betaler for tomme sale  
      • Udgifter på lokalopvisningen, bestyrelsesmøder er der kigget på og skåret ned på.  
    • Ændringer & nyt
      • Godtgørelser udbetales ½ årligt sænket. 
        • Instruktør 2400 kr pr  1 time + 600 pr 30 min 
        • Hjælpeinstruktør 1200 kr pr  1 time + 300 pr 30 min 
      • Sommerhold
        • ¼ godtgørelse eller 600,- instruktører/ 300,- hjælpeinstruktør
    • Indkøb/ønsker:
      • Beachflag.
      • Spejle på hjul.
    • DGI NORD ASP
      • ASP har deres eget regnskab – udgifter på redskaber og materialer har ikke været så stor i år 
      • Kontrolleret udgift på hvad der bliver brugt. 
  • Flere indtægter end udgifter, så positivt regnskab i år.    
  • Spørgsmål til regnskab:
    • Medlem fra M/K Motions: Vi er steget i kontingent og udgift til instruktørerne er faldet og det er medlemmer utilfreds med. Og det er farligt at sætte Sonja og andre instruktører ned i godtgørelse, det kan skabe medlemsflugt på seniorhold. 
    • Formand: er glad for at de tager problemet op. Ulighed blandt hold og medlemmer har ført til at denne sæson er blevet ensartet. Nødvendigt efter de 2 år med store underskud – det tages op til næste sæson om det var løsningen. Fortsætter og fortæller at der også er en del “frivillige” hjælpeinstruktører som ikke får godtgørelse. = Vi skal også huske alle de frivillige der er i foreningen. 
    • Hjælpeinstruktør fra familieholdet: Spørger ind til det samme og spørger om der har været andre medlemmer der har været undrende
    • Bestyrelsesmedlem: Oplyser at hvis man går på flere hold har der været “tilskud” i form
    • Medlem fra Motionsdamer: spørger om det er medlemstallet på holdet, der udløser instruktørens godtgørelse. 
    • Instruktør fra Mixspring: Melder – synes også at det er træls, med den lave godtgørelse, men oplever at det har været positivt med de tiltag der er taget, ellers har vi ikke nogen forening.   
    • Instruktør fra Familieholdet: vil tilbyde at frigive sin godtgørelse for nye redskaber, for vedkommende kommer ikke for det. Vi skal passe på at vi ikke spreder negativ omtale i bylivet.
    • Bestyrelsesmedlem:  Vi er en bestyrelse der også har fuldtidsarbejde ved siden af og vil gerne at medlemmer er med til at søge fonde og andre midler.  
    • Andet medlem fra M/K Motions: Kan vi få penge ind igennem reklamer?
    • Bestyrelsesmedlem: Det er kan blive svært med samarbejde med skolen og kommunen men måske på vores lokalopvisning 
    • Instruktør fra Motionsdamer: syntes at det er da træls, men det er forståeligt når medlemmer får nedsat kontingent på andet / tredje hold 
    • Bestyrelsen: Fortæller igen at dette var en nødvendighed for at foreningen ikke undergik endnu et underskud, da dette ikke længere er hensigtmæssigt for bundlinjen. Men bestyrelsen tager alle pointerne med og forsikrede at vi ikke ønsker at stramme det mere end højst nødvendigt og selvfølgelig gennem kigger det igen til næste sæson også.
    • Generalforsamlingen: Har fået de svar de havde brug for og der fortsættes på dagsordnen.

4. Evt. Forslag

  • Bestyrelsen
    • Vedtægtsændringer i paragraf 6 & 16 * se vedlagt 
      • Ændres til min. 2 mdr efter generalforsamling / Godkendt af alle 
      • # 16: Selvsupplerende i bestyrelsen og indkommende skal derefter på valg på efterfølgende generalforsamling / Godkendt   
    • Supplerende spørgsmål fra hjælpeinstruktør på familieholdet:
      • Er det så I kan give godtgørelse ? Forklaring givet / Godkendt 
    • Supplerende spørgsmål fra Jørn:
      • har arbejdspres i bestyrelsen, har gjort at I har taget flere ind? Ja / Godkendt 
  • Medlemmer
    • Ingen forslag tilsendt

5. Valg til bestyrelse, suppleanter, revisor samt udvalg.

  • Bestyrelse
    • Sophie (ønsker ikke genvalg)
    • Jordan (ønsker ikke genvalg)
      • men ønsker et bi job såsom redskabsansvarlig 
    • Amalie (ønsker genvalg)
    • Sara, Lea, Anne & Jimmi (ønsker indtræde)
  • Alle er valgt ind af medlemmer   
    • Jørn synes at bestyrelsen laver et udvalg, så godkender medlemmer dette.

  • Suppleant(er)
    • Sofie (ønsker genvalg)
    • Jordan (ønsker ind valg) 
  • Valgt ind af medlemmer 

  • Revisor(er)
    • Ekstern revisor Lene Rasmussen – Stats. auto. revisor (2 år)
  • medlemmer godkender 

  • Udvalg som bestyrelsen ønsker oprettet. 
    • Økonomi – Sofie opstiller  
    • Redskabs – Jordan opstiller 
    • Hal/ Lokale udvalg (nyt i sæson 24/25) – Christian opstiller 
  • Det er bestyrelsen har beføjelser til at give godtgørelse til disse udvalg / godkendt af deltagere

6. Evt.

  • Bestyrelsen spørger ind til ang. instruktørmøder, hvordan og hvornår 
    • Hvad passer instruktørerne med hvilken dag og hvordan?
      • Instruktører ønsker IKKE fredag   

Jørn takker for god ro og orden 

Amalie takker for deltagelse og byder på spise og drikke.

// Revideret og gennemlæst af bestyrelsen 24.02.2024