Generalforsamlingen i Lindholm Gymnastikforening d. 16.05.2021

1. Velkommen

  • Ord fra bestyrelsen
    • Corona retningslinjer nævnes; mundbind, afstand & afspritning m.v.
  • Praktisk information
    • Blev oplæst og fortalt for generalforsamlingen

2. Valg af dirigent samt referent

  • Dirigent:
    • Bestyrelsen peger på Jørn til dirigent.
      • Jørn blev valgt som dirigent.
    • Jørn opsummerer dagsordenen.
      • Sekundanter må rettes til suppleanter.
      • Dagsorden godkendes.
  • Referent:
    • Bestyrelsen indstiller Sophie.
      • Sophie er valgt.

3. Beretning fra bestyrelsen

  • Formanden, Amalie, fremlægger beretningen.
  • Sæsonen: Det har været en svær anderledes sæson med covid. Vi har skulle lave mange tilpasninger for restriktioner. Gode forhåbninger til næste sæson.
    • Vi havde stort frafald i instruktører og sen bestyrelses skifte, hvor bestyrelsen gik fra 5 til 3 medlemmer. Bestyrelsen blev konstitueret i juni/juli. Det var en svær start med 3 i bestyrelsen. Vi har brugt tid på at finde ud af, hvordan vi arbejder bedst sammen.
  • Medlemsudvikling & hold: Ift. medlemmer og instruktører har der desværre været et frafald, derfor var bestyrelsen sent ude med at skaffe nye instruktører, som desværre betød at fem hold ikke kunne oprettes denne sæson, især gik det udover vores børnehold. Vi fandt dog instruktører til mikrospring, som kørte langt hen i efteråret. To voksne hold blev desværre heller ikke til noget. Det var ret store rytme hold.
    • Det har medført stort tab i antallet af medlemmer fra 678 sidste år til 526 medlemmer i år. Den seneste halve sæson har vi forsøgt at oprette et nyt springhold/sommerholdet, hvor der allerede er god tilslutning nu. 
  • Corona Håndtering: Det har krævet vores fulde opmærksomhed, derfor har vi ikke haft så meget tid til at lave andet. Vi vil gerne rose instruktører og medlemmer for den store opbakning trods sæsonens udfordringer.
  • Nye investeringer – redskaber: Det vi har nået i løbet af sæsonen er fx store investeringer i nye redskaber. (Liste over redskaber uddeles til medlemmerne omkring bordene.)
    • Redskabsansvarlig, Jordan, præsentere de nye redskaber vi har investeret i.
      • Højtaler: Pga. sommergymnastik og udendørstræning har vi købt en højtaler og senere vil vi stille højtaleren i den lille gymnastiksal. den er holdbar og skal være her i mange år.
      • Landingsmåtter & trampolin: Dertil for sommerholdet og lokalopvisninger har vi købt to landingsmåtter og en minitrampolin. som der ses på priserne har vi fået gode tilbud på redskaberne. 
      • Kasse (Nordkraft): I Nordkraft har vi valgt at købe en kasse, inkl. lås, til opbevaring af is, sportstape, så alle instruktørerne ikke skal have tingene derinde. Nordkraft havde visse krav derfor var den dyr, men blev godkendt. Der er brugt penge på to nye beslag som kan springes i længere og landes i, da vi ikke måtte lande direkte i graven. Beslagene har Jordan selv været med indover at lave, derfor fik vi dem billigere.
        • (Amalie: Særligt i Nordkraft manglede vi egne værnemidler. Vi har værnemidler som nu kan opbevares i kassen i nordkraft.
      • Reperationer: Jordan og Sophie har været i gymnastiksalen og repareret gamle redskaber. Der er købt nyt betræk til gamle redskaber og indkøbt nye redskaber.
      • Airtrack (15m): Vi har købt 15 meters airtrack så vi ikke længere skal ud og låne redskaber når vi afholder lokalopvisning. Vi er derfor blevet uafhængige. 
      • Fane (reperation): Vi har sendt vores fane til reparation. Fanen må ikke laves selv. Det er specialister der skal lave dem
      • Budget for redskabsrum: Der er kritik omkring vores redskabsrum i den lille gymnastiksal. der bliver lagt et budget på denne installation. Vi laver aftaler med folk omkring at de skal hjælpe os med at ombygge redskabsrummene. 
      • Samarbejde: Grunden til vi fik en billig pris er fordi Jordans hold har købt den til brugt pris og derfor får vi det billigere. 
    • Jørn: roser for de nye gode materialer
      • Jordan: vi vil gerne spørge holdene omkring nye ønsker, da rundspørgen sidste år ikke blev så stor. Så kom corona og overtog det hele. Men tydeligt ønske var fx redskabsrummet og derfor skal vi høre i den nye sæson hvad der bliver brugt og ikke brugt
  • Amalie fortsætter beretning.
  • Nye bestyrelse & nye medlemmer:
    • Vi har sørget for bestyrelsesskifte fremadrettet foregår i god tid og har fundet et par stykker – vi håber I vil vælge ind i resten af perioden. Det er særligt for at skabe struktur og god arbejdsfordeling så arbejdsbyrden bliver mindre.
    • Kasserer uden for bestyrelse har været svært. Nyt direkte samarbejde mellem Sophie og Sofie, så Sophie bliver medløber på økonomien. Dette for en ny god kontakt og overblik over selve økonomien som skaber mere gennemsigtighed.
  • Fremtiden:
    • Der er stort hovedfokus fremadrettet på at skaffe nye instruktører og især til vores lukkede hold. 
    • Derudover vil vi lave arrangementer særligt for vores medlemmer, når der har været lukket ned og skabe et ryste sammen arrangement.
    • Til sidst i programmet er et nyt samarbejde med DGI ASP-holdet. Vi har fornyet kontrakten om DGI ASP-holdet. Det er et stort hold som bidrager positivt på flere punkter og bidrager med mange unge mennesker i foreningen. I det nye samarbejde bliver økonomien særskilt fra vores, LGs, økonomi. Vi er glade for at få lov til at fortsætte med samarbejde om Aspirantholdet.
  • Ingen spørgsmål til beretning
  • Beretning er godkendt

4. Forslag

  • Fra bestyrelsen
    • Bestyrelsen har mange forslag til vedtægtsændringer.
      • Formanden uddeler papirerne med vedtægtsændringer. Vi er lidt ungdommelig og forstår ikke det gamle sprog, men vi har selv kigget og set, at der er ændringer der skal ske. det ser voldsomt ud med alle de farver. vi har gennemgået vedtægterne slavisk. (rød tekst er det vi vil have ændret – grøn har vi ingen indvendinger til)
      • Formanden læser op af vedtægtsændringer
  • Vedtægtsændringer
    • Sofie synes vi skal spørge jer, om det er okay at vi retter stavefejl, så det er nemmere – og vi ikke skal spørge om lov først hver gang
      • Godkendt
    • Første ændring er: må vi ændrer datoen. 
      • Godkendt
    • Paragraf 3:
      • Vi ser ikke atletik i foreningen, men andre forskellige former for idræt
      • Godkendt: Rettelse i paragraf 3
    • Paragraf 4:
      • Der ønskes en forklaring på paragraf 4, da vi ikke forstår paragraffen. Passive medlemmer kommer ind under kulturelt virke. Jordan vil gerne have vi finder en ændring i formulering af paragraf 4, da det bliver for store ændringer, hvis bestyrelsen gør det.
        • Jørn forklarer paragraf 4: Man melder sig ind på et hold i foreningen, og man skal følge vedtægterne. Hvis ikke vedtægterne overholdes af medlemmet, kan bestyrelsen udelukke et medlem.
      • Bestyrelse: Vi vil gerne omskrive den til moderne sprog
      • Godkendt: Vi har fået godkendelse til at omskrive denne paragraf til forståeligt sprog
  • Til dagsordenen næste år skal regnskabet komme efter beretning som punkt 4 og forslag kommer som punkt 5. 
  • Ordstyrer: vi går videre med forslag
    • Paragraf 5
      • Godkendt
    • Paragraf 6
      • Vi vil ikke byde andre medlemmer at sidde 3 i bestyrelsen. Vi vil ikke have det kan ændres tilbage til 3 medlemmer
      • Godkendt
    • Paragraf 9
      • Vi vil gerne høre om I vil godkende teksten med sort. forsamlingen læser paragraf 9 med sort. vi har ikke ændret indholdet. Sproglig forståelse
      • Godkendt
    • Paragraf 13
      • har vi tilføjet: til protokol, således at forsamlingen ikke skriver dagen før, så vi har god tid til at tjekke protokol*
      • *husk persondataloven, at I streger navne ud fra referater. GDPR regler. 
      • Godkendt
    • Paragraf 15:
      • Vi har tænkt på at sidste år, hvad der skulle tilfalde DGI, hvis foreningen ophøre med at eksistere. Vi synes det er ærgrerligt at foreninger i lokalområdet ikke kunne få vores redskaber osv.
      • Formanden læser ændring højt. det giver mening at give redskaber når nu vi har købt så mange redskaber. Har I lavet lister over redskaber og hvor står det henne? Der bliver et nyt system, hvor vi får styr på en liste over vores redskaber og gemmer listen i drev til kommende bestyrelsesmedlemmer. Næstformanden forklarer at vi mener at vi kan give redskaber til andre foreninger. solside alliancen findes ikke mere
    • Paragraf 16
      • Som næstformanden foreslog sidste års generalforsamlingen. der er en lille rettelse. vi var i tvivl om, hvordan den skulle formuleres. vi har forsøgt at skerive den, så den dækker det vi blev enige om sidste. skriv at der eventuelt kan afholdes digital generalforsamling. 
      • Godkendt med en tilføjelse som skal tilføjes at man må afholde digital generalforsamling samt efter godkendelse af nye medlemmer

5. Regnskab 2021

  • Vores kasserer kunne desværre ikke deltage i dag. Amalie og Sophie har gennemgået regnskabet. Amalie læser højt: Bemærkninger fra kasseren til regnskab 2020.
    • Sidste års regnskab
      • Den lille ting fra sidste år omkring godkendelse af regnskab fra billagstager til revisor. På sidste møde fik vi forhåndsgodkendt regnskabet, hvorefter bilag stagerne kunne godkende dem til generalforsamling. grundet corona var det ikke muligt at mødes fysisk og gennemgå det. Kassereren vil gerne invitere til et fysisk møde til at gennemgå regnskabet. Kassereren vil gerne gøre opmærksom på, at vores kasserer gerne vil imødekomme forsamlingen. 
    • Årsregnskab
      • Vi har brugt penge i 2021. regnskabsåret er et kalender at gøre. I 2020 har ikke haft noget med kompensation. Først i 2021. vi betalte et stort kontingent beløb tilbage i regnskabsåret i 2021. vi har søgt corona-hjælpe pulje til dette og til vores tab af aflysning af vores forårsopvisning til foråret. Kassereren mente ikke der var så mange forandringer i regnskabet der var vigtige at fremlægge. Vi skal have i baghovedet at da regnskabet blev opgjort for 2020, og siden hen er der færre penge tilbage. Det er en stor portion penge, da de er studerende på mange af de store hold. de fik tilbuddet om også at støtte. men det løber hurtigt op på store hold med store kontingenter.
    • Bemærkning:
      • Hvor meget indtægt giver aspirantholdet fx. de har også udgifter, der kan betales med kontingent. 
  • Regnskab er godkendt.

6. Valg

  • Bestyrelsesmedlemmer
    • Andre der ønsker at stille op? Nej.
    • Alle er godkendt og optaget i bestyrelsen. Behøver ingen præsentation.
      • Amalie & Jordan (ikke på valg i år)
      • Sophie Kristensen (2 år) – Godkendt
      • Gitte Petersen (2 år) – Godkendt & præsenterer sig selv
      • Helene Knudsen (2 år) – Godkendt
      • Mikkel Lausen (2 år) – Godkendt & præsentation læses op
      • Karl Stenkær (1 år) – Godkendt
    • Husk at sætte billeder op af bestyrelsesmedlemmer med navn på og hæng dem op i klublokalet. Hæng gerne plakat op. 
    • Det er positivt at det lykkes jer at skaffe flere bestyrelsesmedlemmer
  • Suppleanter:
    • Der er ingen der har stillet op. Vi har haft svært ved at finde en. Da vi er 7 i bestyrelsen er det ikke en krævende post, så vi håber der er en i forsamlingen der vil have en stille plads som suppleanter. 
    • Kan vi ikke finde en suppleant, må vi godkende bestyrelsen som 7 uden suppleant. Men i løbet af sæsonen kan I finde en suppleant der kan vælges ind næste år. I må gerne finde nogle.
    • Det er besluttet til generalforsamlingen, at vi må fortsætte som 7 bestyrelsesmedlemmer, og til næste generalforsamling, skal vi have fundet minimum 1. 
    • Det er godkendt at der ikke er en suppleant, men det er okay, da I er 7 bestyrelsesmedlemmer
  • Kasserer & revisorer
    • Det er statsautoriseret revisor blev godkendt sidste år
      • Kasserer: Sofie Birk Sandgren (Ikke på valg i år)
      • Ekstern revisor: Lene Rasmussen (Stats. auto. revisor) 
    • Godkendt

6. Evt

  • Generalforsamlingen siger tak for et godt møde og bestyrelsen siger ligeledes tak for et godt møde. Der klappes.

// gennemlæst & tilrettet af bestyrelse 20.05.2021